Participă la primul Hackathon Internet of things in Moldova

Participă la un concurs dedicat tinerilor ingineri, developeri și pasionaţilor de IoT. Participarea la concurs este absolut gratuită pentru toți participanții.

Ce este “IoT”?

The Internet of Things (IoT) este rețeaua de obiecte fizice, dispozitive, vehicule, clădiri și alte elemente încorporate cu electronică, soft, senzori și conectivitate la rețea, care permite acestor obiecte să colecteze și şi să facă schimb de date. IoT permite obiectelor să fie detectate și controlate de la distanță în întreaga infrastructură de rețea existentă.

Ce este un „Hackaton”?

Concursul este în formă de "Hackathon" - un eveniment în care programatori, developeri de software, designeri grafici, designeri de interfață și managerii de proiect colaborează intens în proiecte software. În cazul nostru există de asemenea şi o componentă hardware.

De ce acest Hackaton este numit "Remix"?

Pentru că remixarea este arta de a adăuga, elimina, și / sau schimba piesele pentru a crea ceva nou dintr-un anumit set de elemente.

Scopul concursului:

Scopul este de a crește interesul tinerilor pentru tehnologia IoT și pentru a le motiva în crearea carierei viitoare în acest domeniu. Ca urmare a competiției va fi creată o comunitate de tineri ingineri pasionați de IoT, ei își vor schimba atitudinea de la un observator pasiv la un utilizator activ, care este capabil de a crea lucruri noi axate pe IoT.

Tema:

“Crearea unui coș de gunoi INTELIGENT cu sistem de votare integrat”

Sarcina:

Veţi fi primii care vor insufla viață într-un … coş de gunoi! Sarcina concursului este de a lua un coș obişnuit și de al schimba într-un coș interactiv, cu un modul de vot. În pasul următor coşul vostru va interacționa cu alte coşuri, astfel că este necesară crearea rețelei între ele. Datele vor trebui să fie transmise către un server comun pentru analiză și activarea unui sistem de alertă în caz dacă urna este plină. O puteți face să vorbească, merge, sau dansa, depinde de voi. Ai ocazia de a te testa și de a face conexiuni importante atât în lumea IT cât și în inginerie.

Cerinţe:

1. Generale

1.1 Sistemul trebui e să fie compus din:

  • Modul de numărare a voturilor
  • Modul de determinare a încărcării coşului
  • Modul de transmitere a datelor
  • Un server central, comun pentru toate echipele, pentru analiza datelor

1.2 Sistemul necesită cel puțin două recipiente pentru colectarea gunoiului.

1.3 Containerele vor fi aduse de către echipe, nu există restricţii pentru mărime sau formă.

1.4 Echipele vor fi furnizate gratuit cu „Intel ® Galileo Gen 2 Development Board” și un set de senzori necesari pentru punerea în aplicare a sarcinilor, de asemenea loc pentru lucru 24/24.

1.5 Alte lucruri necesare (șurubelnițe, clei etc.) trebuie menționate în planul de proiect la depunerea aplicaţiei. Organizatorii vor face tot posibilul pentru a oferi aceste lucruri. Dacă obiectele necesare nu vor fi menționate în planul de proiect, echipele le vor aduce cu sine.

1.6 Este recomandabil să se elimine pe cât de posibil părțile mecanice din structură.

2. Modul de numărare a voturilor

2.1 Dispozitivul se bazează pe un sistem automat, care ia în considerare deșeurile aruncate în container ca o unitate de cont (vot) în raport cu inscripția containerul menționat (sau pe tabloul de bord electronic).

2.2 Întrebările pentru identificarea preferințelor trebuie să se poată schimba dinamic, ceea ce înseamnă să se poată vota cu privire la diferite probleme una după alta.

2.3. Funcționarea sistemului nu trebuie să includă controlul manual sau atingerea elementelor containerelor cu mâna.

3. Modul de determinare a încărcării coşului:

3.1 Dispozitivul trebuie să trimită informații în timp real despre nivelul de încărcare a coşului.

4. Transmiterea şi procesarea datelor:

4.1 Echipele vor construi o platformă comună pentru un server central care va fi conectat la dispozitive prin internet.

4.2. Serverul central trebuie furnizeze o afișare a rezultatelor votării și lansarea de noi sondaje automate.

4.3 Serverul central trebuie să proceseze datele de încărcare a coşurilor pentru a reduce costurile prin optimizarea rutelor de colectare, reglarea frecvenței colectării ş.a.

Ca un bonus, atunci când se va evalua proiectul va fi luat în considerare:

  • capacitatea sistemului de a preveni votarea multiplă de către aceeași persoană (sau luarea în considerare cu un factor de reducere);
  • securitatea;
  • rezistenta la vandalism;
  • capacitatea de a lucra pe alimentaţie autonomă;
  • flexibilitatea (posibilitatea aplicării diferitelor tipuri de containere pentru colectarea gunoiului);
  • contribuția echipei în a construi de platforma de server

Cum să aplici:

  • Creaţi o echipă (minim 1 persoană, maxim 5 persoane: hardware, design de produs, back end developer, mobile developer, manager de proiect)
  • Creaţi planul de proiect și conceptul
  • Înaintaţi Proiectul pana la 12 aprilie, ora 22.00, aici: https://goo.gl/waUqKu
  • Juriul va alege 5 echipe care vor lua parte la „Hackathon REMIX IoT Moldova” din 15-17 aprilie 2016

Criterii de evaluare:

La înaintarea Proiectului

  • Complexitatea proiectului
  • Design tehnic
  • Prezentarea conceptului

La Hackathon

  • Complexitatea proiectului
  • Design tehnic
  • Prezentarea proiectului

Locaţia:

Spaţiul de Co-working “Generator Hub”

“Kentford” Block 2, 4th floor bd. Stefan cel Mare 202 Chisinau, Moldova

Etape:

12 aprilie, până la 22:00 – încheierea înregistrării

Link-ul de înregistrare: https://goo.gl/waUqKu

13 aprilie - anunțarea echipelor care vor participa la eveniment

15 aprilie - Hackathon:

18:00-19:00 Înregistrarea participanţilor

19:00-19:30 Deschiderea Hackathon IoT Moldova

19:30-20:00 Prezentarea proiectelor

20:00-22:00 Networking & Lucru asupra proiectelor

16 aprilie - Hackathon:

09:00-10:00 Înregistrare

10:00-10:30 Prezentarea regulilor

10:30-13:00 Timp de lucru

13:00-14:00 Pauză

14:00-19:00 Timp de lucru

17 aprilie - Hackathon:

09:00-10:00 Înregistrare

10:00-13:00 Prezentarea regulilor

13:00-14:00 Pauză

14:00-16:00 Timp de lucru

16.00-16.30 Înregistrarea proiectelor

16.30-17.30 Prezentarea proiectelor de către liderul echipei

17.30-18.00 Selectarea câștigătorilor

18.00-18.30 Anunţarea câștigătorilor. Ceremonia de decernare

18.30-20.00 Fourchette

Premii:

Premiul 1 - Edison bord

Premiul 2 și 3 - bord Galileo

Limba de comunicare:

Proiectul trebuie să fie prezentat în limba engleză

Discuțiile vor avea loc, de asemenea, în limba engleză

Organizatori:

Generator Hub, în parteneriat cu Intel și StarNet.

Persoana de contact:

Olga Batir, 079025025, olga@hub.md

Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne contactaţi!

Share this post